|
1 |
|
ISBN: | 92-871-2599-6 |
Naslov: | Difference and cultures in Europe / [uredio Carmel Camilleri] |
Impresum: | Strasbourg : Council of Europe , 1995 |
Materijalni opis: | 216 str. ; 21 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | Education and culture |
Napomena: | Str. 213-215: Bibliografija |
Ključne riječi: | interkulturalno obrazovanje |
UDK: | 376.7 |
Signatura: | PE 376.7 DIF r |
Inventarni broj: | 17819 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za pedagogiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/pedagogija |
MFN: | 8071 |
|
2 |
|
ISBN: | 92-871-5629-8 |
Naslov: | Education pack : ideas, resources, methods and activities for informal intercultural education with young people and adults / [Pat brander ...et al.] |
Izdanje: | 2. izdanje |
Impresum: | Strasbourg : Council of Europe , 2004 |
Materijalni opis: | 208 str. ; 24 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | All different, all equal : European youth campaign against racism, xenophobia, anti-semitism and intolerance |
Ključne riječi: | interkulturalno obrazovanje |
UDK: | 376.7 |
Signatura: | PE 376.7 EDU i |
Inventarni broj: | 17820 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za pedagogiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/pedagogija |
MFN: | 8070 |
|
3 |
|
ISSN: | 1333-2546 |
Autor: | Rey-von Allmen, Micheline |
Naslov: | Une education interculturelle : defi et necessite pour nos societes pluriculturelles |
Matična publikacija: | Migracijske i etničke teme / [glavna urednica = editor-in-chief Laura Šakaja], God. 18(2002), br. 1, str. 85-99 |
Impresum: | Zagreb : Institut za migracije i narodnosti, 2002 |
Napomena: | Tromjesečnik. - Bibliografske bilješke uz tekst. - Summary |
Sažetak: | U članku se daje opći pregled interkulturalnosti kroz zbilju i projekte te se ističe uloga odgoja u izgradnji integriranih zajednica i interkulturalnih odnosa. |
Ključne riječi: | interkulturalno obrazovanje * identitet * obrazovne ustanove * sociologija kulture |
UDK: | 316.72 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 3325 |
|
4 |
|
|
5 |
|
ISSN: | 0032-7085 |
Autor: | Spoerl, Friedrich |
Naslov: | Eine landeskundliche Fundgrube : Zur Behandlung von The Secret Diary of Adrian Mole als Englischlektuere |
Matična publikacija: | Praxis : praxis des neusprachlichen unterrichts / [uredništvo: Reinhold Freudenstein, Klaus Hintz, Albert Barrera-Vidal] |
Impresum: | Dortmund : Lambert Lensing GmbH, 1990 |
Ključne riječi: | interkulturalno obrazovanje |
Signatura | PE (050) PRA |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 8647 |
|
6 |
|
ISSN: | 0032-7085 |
Autor: | Raasch, Albert |
Naslov: | Interkulturelle Diskurskompetenz : Lernziel fuer den Franzoesischunterricht? |
Matična publikacija: | Praxis : praxis des neusprachlichen unterrichts / [uredništvo: Reinhold Freudenstein, Klaus Hintz, Albert Barrera-Vidal] |
Impresum: | Dortmund : Lambert Lensing GmbH, 1990 |
Ključne riječi: | interkulturalno obrazovanje |
Signatura | PE (050) PRA |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 8643 |
|
7 |
|
ISSN: | 1334-7888 |
Autor: | Ivanović, Josip |
Naslov: | Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji : stanje i perspektive |
Matična publikacija: | Pedagogijska istraživanja : znanstveni časopis / glavni i odgovorni urednik Nikša Nikola Šoljan ; God. III (2006), br. 2, str. 215-246 |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Školska knjiga, 2006 |
Napomena: | Str. 244: Bibliografija |
Sažetak: | <Manjinsko obrazovanje zapravo bi trebalo biti podsustav obrazovnog sustava zemlje u kojoj živi znatan broj pripadnika nacionalnih manjina. Republika Srbija, iako izuzetno bogata nacionalnim manjinama, nema takav podsustav, već se unutar osnova sustava odgoja i obrazovanja prigodnim "dodacima" redovito regulira kako pravo, tako i njegovo ostvarenje putem, također, dodataka u nastavnim planovima i programima. Takva praksa rezultira mnogim problemima, pa se upozorava na potrebu sustavnog rješavanja problematike manjinskog obrazovanja. Stoga se, unatoč evidentnim različitostima obrazovnih tradicija među manjinskim zajednicama (i brojem i strukturom), kao i unutar samih manjina, čini opravdanim uvođenje jednoga dovoljno elastičnog podsustava koji će omogućiti svakoj manjini odgovarajući intenzitet i ekstenzitet odgoja i obrazovanja. Prijedlog mogućih pravaca kreiranja podsustava daje se na temelju detaljne analize aktualnog stanja, utemeljene na egzaktnim statističkim podacima obrazovanosti stanovnika Republike Srbije, s posebnim naglaskom na etnodemografskim, pravnonormativnim i znanstveno-stručnim pretpostavkama takvoga mogućeg podsustava.> |
Ključne riječi: | interkulturalno obrazovanje * manjine * Srbija |
UDK: | 376.1-054(497.11) |
Signatura | PE (051) PI |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 7927 |
|
8 |
|
ISSN: | 1334-7888 |
Autor: | Bognar, Ladislav |
Naslov: | Školovanje u multietničkim područjima istočne Slavonije i Baranje |
Matična publikacija: | Pedagogijska istraživanja : znanstveni časopis / glavni i odgovorni urednik Nikša Nikola Šoljan ; God. III (2006), br. 2, str. 201-214 |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Školska knjiga, 2006 |
Napomena: | Str. 213: Bibliografija |
Sažetak: | <U tekstu se analizira pisanje lokalnih medija o problemima školstva u multietničkim područjima istočne Slavonije i Baranje. Analizirano je pisanje Glasa Slavonije i Vukovarskih novina. Većina tekstova odnosi se na organizacijske probleme škola i međunacionalne odnose. Često se piše i o nasilju u školama, a znatno manje o pozitivnim inicijativama i uspjesima te o problemima mladih. Struktura tekstova o školama govori o stanju i problemima koji postoje na terenu te o procesima normalizacije koji se postupno ostvaruju, a istodobno govori o samim novinama - koliko su one usmjerene na rekonstrukciju društva u poratnim uvjetima, a koliko su i same u funkciji poticanja sukoba i netolerancije. Analizirani listovi na tom području ne mogu dobiti pozitivnu ocjenu. Stanje bi trebalo mijenjati tako da se ljudi koji rade u novinarstvu bolje educiraju za praćenje te složene problematike, ali i da se ljudi u školama više otvore prema medijima i javnosti.> |
Ključne riječi: | interkulturalno obrazovanje * multietničke zajednice * Hrvatska * Slavonija * Baranja |
UDK: | 376.1-054.57(497.5-11) |
Signatura | PE (051) PI |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 7926 |
|
9 |
|
ISSN: | 1334-7888 |
Autor: | Katunarić, Vjeran |
Naslov: | Od distinkcije prema srodnosti: model "nacionalne kulture" Geerta Hofstedea |
Matična publikacija: | Pedagogijska istraživanja : Znanstveni časopis / [glavni i odgovorni urednik: Marko Palekčić] ; God. I (2004), br. 1, str. 25-39 |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo; Školska knjiga, 2004 |
Napomena: | Tema broja: Interkulturalni stavovi hrvatskih srednjoškolaca; . - Izvorni znanstveni članak; . - Str. 37-38: Bibliografija |
Sažetak: | <O modelu "nacionalne kulture" Geerta Hofstedea raspravlja se u ovom članku s tri aspekta. Sa sociološkog aspekta, model je izraz interesa multinacionalnih korporacija u eri globalizacije za uklanjanjem kulturnih prepreka poslovanju koje su uspostavili modeli značenja kuluture u sklopu carstava i nacija-država, preferirajući oštre distinkcije i fundamentalnu neusporedivost kultura. Drugi aspekt rasprave je metodološki, gdje se upozorava na problem odnosa između empirijskih varijacija i tipičnosti u Hofstedeovu modelu, budući da on zanemaruje promjenjivost i proturječja u kulturnom obrascu. I treći aspekt, pedagoški, odnosi se na pitanje može li se ili na koji način model upotrijebiti kao predložak za izradu odgojno-obrazovnog kurikuluma, odnosno pedagoški preporučljivog vrijednosno-normativnog obrasca orijentacije (učenika), u demokratskom i pluralističkom, ali i sve više tržišno povezanom i neizvjesnom svijetu.> |
Ključne riječi: | Geert Hofstede * interkulturalno obrazovanje * kurikulum * nacionalna kultura * sociokulturni kapital |
UDK: | 376.7:316.4 |
Signatura | PE (050) PI |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 400 |
|
10 |
|
ISBN: | 978-953-6927-39-5 |
Naslov: | Prava manjina u Europi : pregled djelatnosti i standarda Vijeća Europe / Patrick Thornberry, Maria Amor Martin Estebanez (urednici) ; prevele s engleskog Alemka Vrcan i Ana Badurina |
Impresum: | Zagreb : IBIS grafika , 2008 |
Materijalni opis: | 644 str. ; 25 cm |
Jezik: | hrvatski |
Napomena: | Prijevod djela: Minority rights of Europe. - Str. 633-637: Odabrana bibliografija |
Ključne riječi: | interkulturalno obrazovanje * nacionalne manjine * prava manjina * Europska konvencija o ljudskim pravima * Europa |
Sažetak: | <Uvod: Perspektive manjina i manjinskih prava>, <Europska konvencija o ljudskim pravima (ECHR) i "etnička" pitanja>, <Okvirna konvencija za zaštitu nacionalnih manjina>, <Europska povelja o regionalnim ili manjinskim jezicima>, <Zaštita specifične manjine: slučaj Roma/Cigana>, <Sastanci na vrhu Vijeća Europe i odluke Odbora ministara>, <Mehanizam nadzora Odbora ministara>, <Ostali oblici međuvladine suradnje i aktivnosti Tajništva>, <Razvoj rada Parlamentarne skupštine na zaštiti manjina>, <Postupci nadzora proširenja Vijeća Europe od strane Parlamentarne skupštine>, <Kongres lokalnih i regionalnih vlasti Europe (CLRAE) i njegov postupak nadzora>, <Europska komisija za borbu protiv rasizma i netolerancije (ECRI)>, <Povjerenik za ljudska prava>, <Manjine i njihova prava u radu Vijeća Europe: zaključna ocjena> |
UDK: | 376.7:342.724(4) |
Namjena : | BF 14 |
Signatura: | PE 376.7 PRAVA |
Inventarni broj: | 18380 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za pedagogiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/pedagogija |
MFN: | 8464 |
|
11 |
|
ISBN: | 92-871-5170-9 |
Naslov: | Intercultural competence / [uredio Michael Byram] |
Impresum: | Strasbourg : Council of Europe , 2003 |
Materijalni opis: | 147 str. ; 21 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | Language Policies |
Napomena: | Str. 144-147: Bibliografija |
Ključne riječi: | interkulturalno obrazovanje |
UDK: | 376.7 |
Signatura: | PE 376.7 INT z |
Inventarni broj: | 17816 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za pedagogiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/pedagogija |
MFN: | 8074 |
|
12 |
|
|
13 |
|
ISSN: | 1330-0288 |
Autor: | Hrvatić, Neven |
Naslov: | Romi u interkulturalnom okružju |
Matična publikacija: | Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja / [glavna i odgovorna urednica Ljiljana Kaliterna], God. 5(1996), br. 5-6(25-26), str. 913-933 |
Impresum: | Zagreb : Institut za primijenjana društvena istraživanja, 1996 |
Napomena: | Bibliografske bilješke uz tekst. - Summary. - Zussamenfassung |
Sažetak: | Romi u Hrvatskoj od doseljenja (Dubrovnik, 1362.) zbog transnacionalnog identiteta, čine povijesnu, autohtonu manjinu. Ustroj specifičnog školskog sustava za Rome ima značajnu ulogu u formiranju i strukturiranju romske nacionalne zajednice u interkulturalnom okružju u Hrvatskoj. |
Ključne riječi: | obrazovanje * tolerancija * Hrvatska * Romi * interkulturalno obrazovanje |
UDK: | 37.014.2(497.5) |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 1189 |
|
14 |
|
|
|
1
|
Upit: UncontrolledTerms_swish=(interkulturalno obrazovanje ) |